Palestra “Sustainable Tourism Greenwashing”, com Xavier Font

Numa palestra enquadrada no Ciclo Sustainable Tourism Guest Lectures Series, o Professor Xavier Font, da University of Surrey, do Reino Unido, abordará como é aplicado o marketing de sustentabilidade em empresas, nas políticas públicas e na academia.

Sustainable businesses undercommunicate their practices while unsustainable businesses exaggerate them; governments develop sustainability policies with no substance while consultants and academics play the game of responding to the clients’ brief, in order to get funding. Consumers are confused because all the claims are meaningless and nobody knows what’s the way ahead. We have made sustainability too abstract and too hard for anybody to understand what’s needed. The challenge is for governments to develop meaningful sustainability policies and regulations that put the consumer benefits at the centre of the selling propositions, and that provide genuine and visible benefits for residents.

Xavier Font  é professor de marketing de sustentabilidade na Universidade de Surrey. Investiga métodos de produção e consumo sustentável de turismo. Tem inúmeras publicações sobre certificação de turismo sustentável e é consultor na área do desenvolvimento sustentável de produtos, marketing e comunicação para várias agências das Nações Unidas, entre outras.

A moderação estará a cargo de Ana Rita Sampaio (PhD)

A palestra decorrerá na ISEG – Instituto Superior de Economia e Gestão de Lisboa, a 3 de dezembro 2019, pelas 18h (Anfiteatro Novo Banco, 4º andar, Quelhas).

Entrada livre.

Siga o evento aqui.